Dobra dieta może opóźnić starzenie

f0b40718653661257d1d5abd395cd865Nasze ciała zaczynają się starzeć już w wieku 25 lat. Z czasem proces ten zaczyna przyspieszać. Aby go powstrzymać i złagodzić objawy starzenia możemy stosować zdrową dietę. Nie chodzi o całkowite przebudowanie swojego życia, wystarczy zadbać o swój organizm i zapewnić mu wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Wystarczy lekko zmodyfikować swoje odżywianie, eliminując z diety szkodliwe produkty i dodając więcej witamin.

Jedz pokarmy bogate w witaminy

Im jesteśmy starsi, tym bardziej powinniśmy uważać na to, co jemy i dostarczać do organizmu więcej zróżnicowanych produktów. Nie chodzi o to, by jeść więcej, lecz by były bogatsze w składniki odżywcze. W diecie seniora nie może zabraknąć błonnika, potasu, magnezu, wapnia oraz witamin A, D, E oraz C. Witamina C wzmocni Twoją odporność, poprawia elastyczność skóry, wytwarza kolagen i pomaga w szybkim gojeniu się ran. W dużych ilościach znajduje się w pomarańczach, cytrynach, truskawkach, jabłkach, papryce, kapuście i między innymi szpinaku. Witamina A odpowiada za dobre widzenie oraz chroni skórę przed wnikaniem drobnoustrojów. Jest zawarta w nabiale, jajach, marchwi, pomidorach oraz wątróbce. Witamina D dba o nasze kości, układ nerwowy i mięśniowy oraz poprawia tolerowanie glukozy i wydzielanie insuliny. Odnajdziemy ją np. w rybach morskich, tranie i jajach. Witamina E wzmacnia nasze serce i naczynia krwionośne, a dostarczymy ją do naszego organizmu, spożywając orzechy, jaja, oleje roślinne, migdały i zielone warzywa.

Wapń, potas i magnez wzmocnią Twój organizm

Pamiętaj też o spożywaniu potraw bogatych w wapń, który wzmacnia kości i wpływa na krzepnięcie krwi. Znajdziesz go w mleku, serach i soi. Z kolei potas ureguluje ciśnienie krwi i wpływa na prawidłowy rytm serca. Jest zawarty w ziemniakach, pomidorach, bananach, roślinach strączkowych i owocach cytrusowych. Do kompletu brakuje jeszcze magnezu, wpływającego na ciśnienie krwi i poprawiającego kondycję układu nerwowego. Magnez znajduje się w czekoladzie, soi, fasoli, jabłkach i pestkach dyni.

Unikaj kalorycznych potraw

W starszym wieku nie należy przesadzać z kalorycznością potraw. spróbuj wykluczyć lub zminimalizować wysokokaloryczne, sycące dania ze swojej diety, ponieważ mogą spowodować otyłość, której nie tak łatwo będzie można się pozbyć w sile wieku. Jedz jak najwięcej owoców i warzyw, które zawierają cenne składniki odżywcze, a przy tym nie są tak bardzo kaloryczne. Spożywaj orzechy, które usprawnią pracę Twojego mózgu oraz ryby bogate w kwasy omega. Kobietom w okresie przechodzenia menopauzy poleca się spożywanie dwóch łyżek oleju lnianego, który pomoże ustabilizować rozhuśtane hormony i możliwe, że nie trzeba będzie stosować żadnych sztucznych lekarstw, mających wiele skutków ubocznych. Oprócz diety warto zmobilizować swój organizm do uprawiania jakiejkolwiek formy sportu, na przykład długich spacerów, pływania lub jazdy na rowerze. Umiarkowany wysiłek fizyczny przyspieszy zwalniający z wiekiem metabolizm, wzmocni całe ciało i poprawi nasza kondycję.

Podziel się

Dodaj komentarz